jag

jag

fredag 4 november 2011

Time out..

Kan betyda

"en taktisk paus"
"längre uppehåll i arbetslivet"
"En stund för eftertanke"

När jag var yngre och höll på med idrott så fanns ju Time out med.
När man sa Time out så blir hela matchen stilla, sen börjar den om med ny taktik.


Lite så kan jag säga att strävade efter att uppnå..en stunds stillhet i min hjärna..få samla ihop tankarna så man kan börja om igen med ny taktik..


Taktiken är lagd men jag får kanske ta time out igen för att revidera den.


Nu går vi mot Allhelgona Helgen och jag tänker varje år på Greta en tant som jag har bott granne med men som är död sen många år..


"Jag var 18 år och hade haft körkortet några månader då mamma frågade om jag kunde skjutsa ner Greta på kyrkogården. Som 18 åring tog man alla chanser att få köra bil så svaret blev ju naturligtvis JA. Dagen kom och det snöade masssor, hade väl inte den bästa vanan att köra efter oplogade vägar men farten var ju inte så hög och det tog lång tid att komma sig ner på kyrkogården. 
Greta var en härlig kvinna med massor av energi. I bilen så var det allt annat än tyst för hon kunde prata med alla även en 18 åring som var jätte spänd på att köra i mycket snö på vägen..

Plötsligt så säger hon..Jag har köpt en negligé för att kanske få fart på gubben.


Vad tror ni en 18 åring tänker när en kvinna över 70 säger så..

Minns inte vad jag sa men ofta kommit tillbaka till detta minne..
Egentligen ett fantastisk sak, för tänk om alla kunde leva så, att inte sätta begränsningar för sitt handlande i sådana frågor.


Tror att vi skulle behöva mindre "uppiggande" mediciner då. Eller för den delen "rogivande" mediciner..För om vi kramades mer så bildar kroppen sitt eget Oxycontin som är rogivande..bättre att få den den vägen på ett naturligt sätt än att ta det på syntetisk väg..


Nu kära vänner börjar snart helgen !!
Jag och Jonas har middags gäster i kväll, lite spännande är det.
Jag är inte helt bortkommen i ett kök men att ha nya matgäster på besök gör det lite pirrigt..


Menyn är Lammstek, potatisgratäng, sallad, skinkpaj och till dessert stekta äpplen med Mascarpone kräm..


Ha det så bra & sköt om er

2 kommentarer:

  1. Fin berättelse om Greta :)
    "Time out" låter lockande...

    SvaraRadera
  2. Kan vara skönt att bara stanna upp och reflektera..

    SvaraRadera