jag

jag

onsdag 26 oktober 2016

Typ inga bilder!!!

Jag som hade så stora planer och tankar, önskningar eller kalla vad du vill.

Inget blivit som jag tänkt, fotat har jag bara gjort med mobilen har liksom tappat stinget, tycker mest att jag fotar samma sak hela tiden.
Hundar, skog, stubbar, blommor, mat lite mer hundar åså lite mer skog..

Som ni fattar känner lite dålig kreativitet och det har många orsaker till det.

Har sedan 4 wd traumat för ett år sedan rättare den 11 oktober 2015 så föll jag ju av maskinen så olyckligt att jag fick åka ambulans helikopter till Sunderby sjukhus för kontroll. en stor röntgen gjordes på mig och inget var brutet, hemgång med 1 tablett Morfin 10 mg och tack o hej!

Fy fasiken så ont jag hade kunde de 2 första veckorna inte lyfta och vrida benet utan att det smärtade något så jävulst. Kom mig upp på benen och började jobba efter 3 veckor hemma, vilket misstag..för mycket tjurskalle.

Har ju inte återhämtat mig ännu men tack o lov till mitt nya arbete som inte innebär lyft och vrid.

I April konstaterades det att jag hade frakturer på 2 revben, inget de såg i Sunderbyn.

Sen så har jag fått mer och mer ont i höften så nu har jag fått göra en MR (i måndags) och en vanlig röntgen igår.

Sjukgymnastbesöken har varit otaliga och hon gör allt vad hon kunnat utan diagnos, nu kanske jag får en diagnos så jag kan göra något åt eländet.

För ett elände är det, tar mycket energi från mig så mycket att jag inte har mycket mer ork än jobb-hemma-hundar-sova.
När jag börjar må bättre kanske jag också får tillbaka min kreativitet och då kommer fotande tillbaka. Fast mest önskar jag kunna komma tillbaka till mitt aktiva liv igen, få ork och energi att träna, umgås med människor.

Den som lever får se!

Ha det så bra!

1 kommentar:

  1. Tjurskalle är både till välsignelse och förbannelse... Kanske har den gjort att du har mer ont nu än du skulle haft annars, men med den tar du dig ut ur tillståndet också. Ibland tar det ju bara sån evinnerlig tid. Tålamodet tränas intensivt.

    SvaraRadera