jag

jag

tisdag 4 juni 2013

Vilket liv...

Jag har,,jobbar lagomt mycket, hinner med det mesta, har en underbar sambo och flera fina hundar..

Årstiden är inte heller fel på,,den super duper hettan som var förra veckan kan jag väl tycka blev lite för mycket..igår när vi gick en prommis med hundarna så njöt jag av det lite kallare vädret :)..

Fast nog vill jag ha värme ...

Fotade lite under vår promenad, som för oss är rätt vanlig men när man har en fining som Arro ja då upptäcker man att det finns en helt otroligt upptäckarvänlig natur alldeles nära.

Känns som nära sedan jag gled på skidor här på myren, vårt skidspår går över,,inte jag som kört 4-hjuling över myren..

 Vid 4-vägs korsningen..Arvidsjaur, Auktsjaurx2 och mot Moskosel..
 Förr Arro finns det mycket att utforska,,humlor verkar han gilla :)
 Han är en lite funderare vår ARRO, just före hade han ramlat i ett vattenfyllt dike men inte brydde han sig.
 Han sitter och funderar om han ska våga sig ut där storhundarna är..tror batteriet börjar bli tomt..inte långt kvar hem..

 Tänkte igår som så många gånger förr när jag passerar här..Vilket jobb någon har lagt ner till denna stenmur..många många timmar har de kärrat sten..otroligt vackert är det iaf..





















Ikväll så ska vi och fira min pappa som fyller år,,inte idag men på Torsdag men då blir det lite trångt om tid så vi gör det ikväll...lika bra för jag känner i kroppen skogspromenaderna och träningspasset jag körde..träningsvärken den sköna :)
Måste få igång vänster armen igen efter månader av smärta,,visst har jag lite ont och har inte full rörlighet men oj så mycket bättre...
 Vilken sovardag jag haft idag..ska nog gå som en dans inatt .. sen har jag ju frissan imorgon..jiiippiiii...efterlängtat besök,,10 veckor är lite för länge ibland..
Som sagt jag har det inte så dumt i mitt liv...hoppas att ni som orkat läsa detta också får en får en härlig kväll..

Ha det så bra & ta vara på dagarna

2 kommentarer: