jag

jag

tisdag 23 juli 2013

Liiveet..

Livet...som alla tar för givet och många gör nästan allt för att bryta vår kropp..det kan vara många saker som mat, tobak, alkohol, farliga äventyr..etc...listan kan göras lång..

Jag är då inget undantag så jag vill inte framhäva mig själv som någon över duktig person på detta för då antingen ljuger jag eller så försöker jag bara framhäva mig själv som bättre än alla andra..

Blir att jag tänker lite extra då min kusin Rolle fick lämna jordelivet igår..han hade ju varit sjuk i så många år senan hans skoterolycka...

Hur det än är så blir man berörd på ett eller annat sätt..

Tänker också  på hur ens liv förändras,,vänner gå och nya kommer in i ens liv..det är väl det som är livets skiftningar..

Kanske för att jag aldrig har haft någon bästis som barn aldrig någonsin känt mig ett med någon..oftas varit en som haft vänner men aldrig någon riktigt nära..därför har jag väl lätt att kunna umgås med de flesta och ofta finna nöje med det..
Ibland så kan jag känna mig som en parasit när jag ringer till människor mest bara för att höra hur de mår...inte av nyfikenhet utan mer bara för att visa att man bryr sig..

Jag tänkte igår..om jag dog idag vilka skulle komma på min begravning..troligen de som känns som ett måste för..undrar vilka de blir..jag sitter väl där uppe och ser ner..ja den skickar blommor och den skickar telegram och kolla där sitter den undrar om det är för att få sig gratis fika...huva hemska tanke...

Vill bli bränd och strödd med mina hundar..det har Ann lovat mig..inga som "måste" vara med behöver det...istället för att skicka blommor och telegram ge Ann pengarna..

Livet är inte RÄTTVIST..lär dig det redan då du är liten...sa jag ofta till Ann..så är det..

Jag har ett underbart liv tillsammans med en underbar kille, vi bor där vi vill bo och vi älskar det,,vi har en stuga vackert belägen vid Storavan och vi har en koja till fjälls, våra hundar är vårt liv..vi har faktisk det riktigt riktigt bra...vi har ett socialt liv med varierat innehåll..vi äter goda middagar och dricker goda viner till det..helt enkelt har jag det bäst just nu i mitt liv..

Jag har ingen depression heller...för..

Idag så är det HJORTRONPLOCKNING som gäller..vet inte ens om jag har tid att skriva här..

Ha det så bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar