jag

jag

torsdag 18 juli 2013

Mormor..dag..

När Ann frågade om jag kunde ha barna igår så tändes tanken att fara till Ronny på Granberget och kolla in hans djur..Maria var genast med på noterna..

Vilket ställe, har varit dit förut medan Nisse levde och senare då min bror var med och renoverade upp stället..
 Albin gillade hönorna
 Djuren har det fint här uppe

 Getterna..fick denna tanke om att
"tänka att säga upp sig och starta en getfarm"

 Otroligt snälla och socialadjur


 Fäbod ???
 Hästar är ju ett måste i denna gamla miljö
 Kossor också
 Hoppas att jag är ledig när Maria & Ronny ska göra grädde och smör av gårdens egna kor
 Otroligt många fina blommande blommor fanns där både ute och inne.
 Vi blev bjudna på go fika, rulltårt bakelse med gårdens grädde och hjortronsylt
 Snälla hästen
 De ville ha mer äpplen..
 En härlig dag med Filip och Albin..avslutade med att bjuda dem på blodpalt och kokt älgkött..tunna värmdes upp så vi fick oss ett varmt bad..
Gissa om jag sovit bra i natt..

Nu börjar jag om efter semestern..helt okej..kan ju alltid drömma mig bort till en getfarm :)
Ha det så bra 

3 kommentarer:

  1. Vilket äventyr för pojkarna, de sovde gott!:-) Tack snälla för barnpassningen! Kram kram //Ann

    SvaraRadera