jag

jag

tisdag 12 maj 2015

Tänk så bra man kan må!!

Blir så glad att jag känner ett visst rus över att må bra..visst jag har mitt diskbråk som känns av varje dag, varje steg men ändå..
Att lägga om kosten känns ännu som ett smart drag..jag har ju bara hållit på en dryg månad så det är inte läge att ropa hej riktigt än.

Att successivt sakta men säkert börja få ordning på magens funktion känns befriande, att slippa ha en daglig obehagskänsla i magen har inte varit angenäm och satt mycket av mig ur spel.

Att ha så ont av diskbråket att jag inte kunnat sova men inte vågat ta det enda som hjälper Citodon för att magen krånglar det har varit jobbigt mentalt.

Att gå och ha ont jämt tar på!

Nå nu känns magen rätt så bra och jag har tagit Citodon några gånger och det har gått fint, är så lycklig över det.

Jag försöker att äta fettsnålt utan gluten och massor av vattenlösliga fibrer som i frukt och grönsaker.

Kan jag bara må så här bra av de små förändringarna ja då är jag nöjd.
Jag lagar bara vanlig mat med mer grönsaker, mindre fett och utan gluten..inga konstigheter.

Jag kommer att lägga ut bilder på den mat vi äter och hoppas på att inspirera någon för man behöver inte vara sjuk eller ha sjukdoms liknande symtom för att äta som vi gör.

Lite bilder från de sista dagarna.

 En pasta som jag fick receptet av en kolega som provat gå på dieten LCHF.
Den görs i ugnen och går både fort och är god. Goggla på lchf pasta så finns recept. Jag har även gjort lasagne av den och den blev god. sen så stekte jag sidfläsk och korv och en sallad till det..gott enkelt och bra för mig.
Här så hade jag lime marinerat delade kycklings halvor och stekte dem i ugnen med marinaden på därför så är den lite blek. Jag gjorde en ljummen sallad med röd Quinoa, broccoli, salladsärtor och röd spetspaprika. Gott och enkelt!

Jag hoppas att jag kunnat inspirera lite, ha en bra dag och var rädda om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar