jag

jag

måndag 27 januari 2014

Tänker o tänker...

Läste vad människor önskade att de gjort mindre/mer av i livet medans de kunde..en döende människas tanke..

*Jag önskar att jag levt mitt liv mer äkta och innerligt.
*Jag borde ha jobbat mindre och ägnat mer tid åt dem jag älskar.
*Jag önskar att jag vågat vara mer ärlig i mina relationer.
*Jag önskar att jag hade tillåtit mig att njuta mer.

Egentligen rätt så enkelt..
Vi pratade om detta för ett tag sedan..ungefär samma tema på samtalet...

Jag blev då varse att jag har fått göra många val i mitt liv och jag är just där jag vill vara..

Kanske har jag haft tur eller så har jag haft inom mig att detta med att må bra och testa nya saker..
Visst har jag gjort mina sämre val under livet ..vissa saker har stärkt mig och gjort mig till en mer förstående människa...
Är mycket ödmjuk inför livet och njuter när det är som bäst..

Bara en sån sak som att jag har valt det jobb jag har..jag behöver inte sen säga "varför provade jag inte något annat" för provat har jag..visst har jag mycket kreativitet inom mig och skulle väl önska att jag kunde jobba med sånt..men med min halv skraltiga kropp som ofta signalera smärta så har jag ändå en rätt lagom dos av dessa..jobb och skaparlust..

Jag kan leva mitt liv med barnbarn, hundar, motion och naturupplevelser etc...just mycket mer önskar jag inte ..okej GOD MAT..och trevliga människor runt om mig som verkar ta mig för den jag är...Jag har en sambo som ser till att jag har det bra och avlastar mig med mycket...En dotter som verkar klara sig bra i livet....

Så jag undrar vad kommer mina tankar att belysa när jag ligger där..

Ha det så bra och he jä ut !!

1 kommentar: