jag

jag

fredag 3 oktober 2014

Dog Lady...

Tror fasiken att det är den bästa beskrivningen om mig..Dog Lady..

Ja det torde nog stämma..sitter o kollar bilder..å vad finns det där..Jo hundar..några stubbar..en man då o då..lika med barnbarn..

Jag sa till Jonas en dag..
-Det var tur att jag träffade dig för annars så hade jag och Fixa bott tillsammans och säkerligen blivit ett "par"..

Nå ja man kan skratta åt det men det finns lite sanning i det..Hunden omskrivs ju ofta som "människans bästa vän"..att det blivit så har säkert en naturlig förklaring..

Fast nu säger dom väl snart om oss..de är de som bor med hundarna..för Jonas har ju också ett hjärta för hundar vilket underlättar för mig som är en äkta Dog Lady..

När man är en äkta Dog Lady så accepterar man hundhår på kläderna, i bilen, i huset, i maten...kanske inte varje sekund men eftersom att jag hellre ägnar tid åt uteaktiviteter med dom än dammsuga upp håret efter dem så har jag helt enkelt lärt mig att sluta se på golvet, lägga kläder på golvet,,,

Kan väl vara hundhåret men just nu så har vi 1 löptik i huset och 2 hanhundar..Tiken bryr sig inte och är hur cool som helst men killarna.....De har giganternas kamp genom gallret i hundhuset för där morrar man från längst bak i magen o ändå fram...när de slutat med det så står den ena o skäller medan den andra ylar...de ylar/skäller inne och är allmänt stökiga medan hon mest ligger och myser..

Ja, det finns massor att skriva om saken men jag skulle inte trots löp och hundhår vilja vara utan dem....

Vill med detta önska er en trevlig helg för det tänker jag då ha..

1 kommentar: