jag

jag

söndag 7 september 2014

Skogen..

Att vara i skogen är nog bland det skönaste jag vet..timmarna bara flyger iväg..
Tog mig ut beväpnad med svampkorg o svampkniv,,jag hade ju Maria min svamp guru med mig.. Vi gick om ett område som vi varit till för några veckor sedan..å svamp fann vi..glömde fota svamparna..

När jag gick där i den rest av gammal skog som finns kvar på berget så fann jag detta rede.
Vet inte riktigt vad det är men tror att det kan vara järpe..

Man hinner tänka massor när man strövar i skog o mark oavsett om jag är beväpnad med bössa eller svampkniv, har hund som sällskap eller Maria.

Tankar som finns inom en men som man inte alltid visar..Ibland så verkar jag inte tänka alls men så helt plötsligt så har man inga tankar att reda upp för de har liksom bara löst sig..konstigt detta..

Mår dåligt över att jag har en hund som ligger här bredvid mig men som borde ha fått vara i skogen..nå vi får ta igen det sen..

Tror kanske att jag ska beväpna mig med bärplockaren för jag såg så fina lingon när jag gick med hunden för någon dag sedan..jag borde kanske kunna plocka med en arm..

Nå nå var sak har sin tid..

Ha en härlig dag alla ni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar