jag

jag

måndag 8 december 2014

En dryg ledighet..

Huvva så knäckt jag känner mig..

Skulle nog ha stannat hemma och sovit istället för att ränna till Laisvall.
Men då skulle jag ju ha gått miste om mycket..

Som detta..

Typisk bild från Arjeplog..vandringsälgar.
1 gången till Adolfström..synd att det var så grått o trist denna dag.
 När vi for hem så körde vi över Norra Bergnäs och hade turen att bli bjuden på middag hos Pelle och Inger, en super god fisksoppa som jag fått receptet av och som jag kommer att göra själv någon gång..Vi for förbi Anns stuga i Seidegava och vägen dit var inte plogad tur att vi har en lite högre bil. Vi var även förbi vår stuga och där hade jag min Valla-låda..nu kan jag dra på lite fäste igen :)
 Lördag hade vi 70 tals tema på menyn i vår tema gäng.
Jag gjorde en 70-tals klassiker Räkcocktail med lite ny tänk.
Har nog kollat på hundra recept och fastnade för denna sås som innehöll både chili och ingefära samt syltlök och rostade nötter. Gott med sting men jag ska om jag gör den någon fler gång använda turkisk yoghurt istället för majo o creme fraiche. Men gott och smakrikt blev det. Fotot blev inte så bra.
 Denna bild blev ännu sämre.. 
Varmrätten var helstekt Fläskkarré med en vinbaserad plommonsås och hasselbackspotatis.
 Desserten var Atfter Eight päron i ugnen med köpes Vaniljglass..

Söndagen var en dag i eftertankenstecken..

Ha en härlig dag alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar