jag

jag

tisdag 2 december 2014

Förändring...

Att förändras i sitt sätt och tänka..hur gör man, varför blir det så.

Nu när man kommit upp på pappret till ett trappsteg rätt högt så borde man väl vara en färdig människa med färdigt tankesätt och man vet vad man vill o tycker.

Visst vissa saker håller man fast vid, mycket av det man tyckte och trodde på i sin ungdom kan man helt plötsligt komma på.. men vad hände..inte var det ju så här jag trodde/tänkte/ville...

Men så är det väl i livet numera, fäster jag och driver jag ståndpunkter som jag förmodligen när jag var yngre struntat i och saker jag minns som jag tyckte var viktiga då är idag främmande för mig att driva.

Jag tror att det är bra att det blir så här!
Varför det då?
Jo, det kallas utveckling hos människan...

Och utveckling av individer ser jag som något positivt att man tar in nya saker nya tankesätt in i livet.
Att man kan vara så öppen så man vågar prova på nya saker.
Ibland så kommer jag på mig att vara bitter och bakåtsträvande i mina tankar men då försöker jag att vända bort det då jag kommer på det.

Kanske vi borde våga säga ibland, fasiken så mossig du är i din handling.
För man ser ibland inte att man gör som man alltid gjort kör på i gamla vana.

Bara för att man ser nya sätt och tycker annorlunda behöver inte vara att man vänder kappan efter vinden och byta åsikt hela tiden för det är något jag inte tycker om. Men efter år som gått kan man ändra sitt synsätt för man har fått uppleva andra saker som gör att man ser på ett annat sätt.

Jag är ju en som ofta tar strider för det jag står för är det bra eller dåligt tänker jag ofta, varför har jag det inte bara inom mig.
Kanske när jag kommit några trappsteg högre upp på stegen så kan jag det, rycker på axlarna och säger.
-Det ordnar sig!

Jag har gjort många förändringar i mitt liv vissa har varit dyrköpta men lärorika medan andra har varit super bra för mig..Ja ja detta är väl förmodligen livet.

Och livet ska man ta vara på och suga ur så mycket man kan, trots det tråkiga, trista så finns det guldkorn av positiva boostar för själen och det är det man ska se och hänga upp sig på..

Ha det riktigt bra och sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar