jag

jag

onsdag 15 september 2010

Om älgen hade kommit hade den varit döv..

Att ha med Filip på pass var allt annat än tråkigt och tyst..
Stubbar som fick aj aj, pinnar som var stora, kråkbär som var beska..
Stenar som var på fel plats...
Och ombesörjningen av att vi lämnat mommas stor bil en bit bort..

Men som sagt så kan man aldrig veta vad älgen hittar på..

"För ca 20 år sedan så följde Åsa mig på pass, 2ans pass på Långträsk berget.
Regnet låg över oss och vinden från oss drog rakt ner i såten som jagades så att det skulle komma någon älg just till oss ansåg vi vara lika med noll.
Fika och annat gott hade vi med oss, regnet gjorde så att jag ställde bössan mot ett träd i närheten medans vi fikade..
Helt plötsligt så står det en älg och tittar på oss..ca 30 meter från oss.
 Det står en älg där såg vi..
Jag tittade mot bössan som stod några meter bort och övervägde snabbt att det hinner jag aldrig.
Älgen for vidare..han hade stått i ris så vi såg inte riktigt vad det var..
-Men krister vet nog för älgen kom från hans håll.
Han hade inte heller sett vad det var men sa..
-Jonas måste ha sett, för där är det så öppet..
När Jonas kom till oss så började utfrågningen..
Jonas:
-Va, har det varit älg på gång, sa han med förvånig..
-Älgen kom från ditt håll sa vi..
Jonas:
-Sanning att säga så somnade jag i combin...
Vi fick aldrig veta vad det var..en fjoling av något slag var det iaf"

Så kan det gå.
Åter till i går..

Filip snubblade över en sten och naturligtvis så var det stenens fel.

Stenen skulle han sparka och slå sen så upptäckte han att den var lös och började flytta på den och rulla nerför gick bra..
Sen så skulle han lyfta den men den var ju så tung..och då brast skrattet ut...
Ni har väl hört Linus på linjen...Filip lät som honom en bra stund..så jädrans arg på stenen.

Ingen älg kom ju dock...men det var nog inte vårt fel !!!!

Nu har jag vilo dag behövligt..sov i drygt 11 timmar i natt..jobbar nu två nätter sen ledig i 10..

Hoppas att ni har det bra och sköt om er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar