jag

jag

onsdag 22 juni 2011

Inte alltid bra...

Att ha medvind är ju det man ofta vill,  men när man står på inlines och har berget från Stormyrheden nerför mot Tjappsvägen är den inte önskvärd...

När det går nog fort på inlines så ändras ljudet från hjulen, det blir liksom ett spinnande och då går det inte att få stopp på farten bara att följa med...

Att då sen ha en mycket kraftig medvind gör att adrenalinet gör sig påmind, jag har en liten "skräck" för guppet vid kallkällan i kurven försöker att inte ha så hög fart just där men idag gick det fort, fortare och fortast och till råga på allt så mötte jag flera motorcyklar och farten var så hög att jag inte tordes ställa mig upp för att dämpa farten...men de var så snälla och höll fint på sidan..

Kanske ni tänker VARFÖR INTE STÅ UPP HELA TIDEN??
FÖR ATT FALL HÖJDEN ÄR INTE SÅ STOR OM JAG HÅLLER EN LÄGRE PROFIL.

Känner mig ibland som ett riktigt proffs när jag susar nerför backarna men idag så gick det lite för fort...

MEN det är jä''+++la tur att man inte behöver ha en spegel framför sig för hjälm är ju inte speciellt klädsamt..

Hjälm, handskar och lite tjockare byxor, dit sträcker jag mig..
Lite risker får man ta här i livet :))

Ha det bra och Sköt om er

2 kommentarer:

  1. När jag var i delar av USA så åkte tjejerna med sexig outfit med dom där rullskridskorna på..om man säger.
    Så du..ta på dig nåt utöver det vanliga och sen knäskydd och hjälm. Då ser ingen skydden.
    Jag menar..då får du troligen nån tut i opptimissmens tecken. Lätta upp vägstämmningen.
    Dom var så många där där jag var så man tänkte inte ens. Men kul att se och man blev glad. Vi som bor här kan ju naturligtvis inte förstå det. Åtminstone inte de som aldrig själva fått utlopp och är bittra.
    (tänka..har väl heller varit min starka sida)
    -Anders

    SvaraRadera
  2. Vilken bra sak...är bara rädd att jag skapar rubriker om jag kommer susandes i bikini med hjälp och skydd :)) för nog är det alltid någon som känner igen mig..
    Tror jag håller på min redan inslagna linje..
    /Sofie

    SvaraRadera