jag

jag

måndag 5 september 2011

Älgjakten börjar närma sig..

Förra veckan var jag i vännens stuga vid Storavan..tog det mest väldigt lugnt för jag åkte på en rackarns förkylning..enda positiva är kanske att jag har gjort bort förkylning denna höst..

Några bilder har jag fått ihop..några är lite äldre..


Vädret var ju hur fint som helst så i Fredags bar det av på sjön som låg spegelblank.

Jonas är en säker båtförare, kan sin sjö.

Dessa gröna fina fiskar finns oxå i Storavan.

Vi fick 2 nästan lika stora just under 3 kg.

Detta är bilder från någon vecka sen.
Kallt var det på vattnet men fiskelyckan var mycket bättre den gången.

Dessa bilder är tagna med Jonas kamera.

Rocky tar det lilla lugna.

Fixa och Rocky gillar att hänga med i båten.

De verkar ha koll...de längtar till land, de fick komma lös på en holme och springa av sig lite.

Det här var en av öringarna som vi fick.


Just nu så är det helt kanon att få titta på go väders bilder för regnet vräker ner.

Jobbar nu några nätter sen börjar jakten...första gången på många år känner jag glädje över att få börja jaga.

Visst har jag haft glädje andra år men inte riktigt samma iaf..

Det enda abret är att min ländrygg har börjat krångla och skickar ut otrevliga smärt impulser efter ischiasnerven...hoppas att det har med förkylningen att göra...

Nu ska ni ha det så bra och sköt om er..

3 kommentarer:

  1. Hm har inte ni passerat "vän" stadiet nu?:-)

    SvaraRadera
  2. älskad vän :)) eller föredrar du kk :))
    /Sofie

    SvaraRadera
  3. Men sluta!! Gillar DEFINITIVT älskad vän bättre!!!

    SvaraRadera