jag

jag

onsdag 10 december 2014

Livets goda!

Igår kväll så tog vi oss en längre promenad efter E45 otroligt lite trafik och de lastbilar som kom visade mycket hänsyn att vi befann oss på vägen.

Det var -15 grader när vi for ut och himmeln var stjärnklar. Månen lyste upp så att vi kunde ha pannlampan släckt när vi gick. En alldeles otrolig känsla.

Månskenet började dansa när vi gick hemåt och jag önskade att jag fått gå någonstans där det hade varit alldeles tyst..som typ i Saddenåive.

I Bergnäsudden är det aldrig riktigt tyst för det finns ett maskinellt ljud från dammen vilket är trist tycker jag.

Känslan när man går ut på kvällen utanför stugan i Saddenåive och himlen är fyllt av stjärnor och det är tyst, så tyst att det gör ont i öronen. Ni som varit med om det vet vad jag pratar om.

När vi började närma oss Näverliden så kom skogsmaskinernas ljud, så det blev ingen tyst promenad för oss.

Ser att det börjat blåsa upp och det har kommit snö, kanske vi får gå en kvällspromenad i snöstorm..hoppas för jag älskar att känna snön piskande mot ansiktet...

Vilken snö/vinter/nörd jag är..ha ha ha..



Ha en härlig dag alla ni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar