jag

jag

fredag 30 november 2012

Blev en komstig dag igår...

En stund efter det att jag kommit tillbaka efter lunchen så hörde jag massa sirener som tjöt förbi samhället..

Ann ringde och sa att det var ett polispådrag efter 45 an...

Då började allt...ringande från personalens sida..till anhöriga..
Till slut fick vi reda på att en galning mördat en 81 årig man som gick efter 45 an för att rasta hunden...

Några från Suddis hade kommit och stannade för att fråga om de behövde hjälp..gärningsmannen hade så sprungit till dem och slagit yxan genom framo  bakrutan...

Detta gjorde att vi kollade så att det inte var några fönster eller dörrar öppna på vår avdelning...man visste ju inte om gärningsmannen var på väg till samhället eller vad...

Hemskt är det...

Men vi kan aldrig skydda oss från "galningar"..men vissa rykten gör gällande att han hade psykiska problem...tankarna går till Anna Linds mördare...kanske ett liknade problem...kanske droger..

Inte så längesedan en tjej blev kraftigt misshandlad i Arvidsjaur..samma här droger och en kille som mått dåligt...

Hur ska samhället klara av dessa sjuka människor som gör så mycket skada...eller kan inte samhället göra det...kanske är det så att samhället tycker att det är individens eget problem...

Tankebanorna är långa och krokiga..

Min pappa sa en gång eller rättare sagt flera gånger..
"nog måste det vara något fel på människor som flyttar och bor mer eller mindre isolerade i våra byar från andra länder, när inte ens våra egna vill bo i en by längre"

Fast jag tänker inte detta påverka mitt liv iaf..skräcken för att något kan hända ska inte få fäste på mig...

Ha en riktigt bra dag,,,det tänker jag försöka ha..putsa lite fönster,,sätta upp gardiner :))

Få se om de blir slätare än de jag satte upp igår..Diva tyckte att dessa var fina att ligga på :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar