jag

jag

söndag 18 november 2012

Se schöönt...

Att få kunna ta hela 2 promenader med hundarna samt att vi städade upp huset tillsammans...
Jonas dammsugade jag tog resten..gick fort och bra blev det..

Men Fredagen bestod av städning i köket...Ann och pojkarna kom och var hos mig hela dagen..så roligt..

Filip ville att vi skulle göra en "halv 8 hos mig " middag.
Jag dukade upp första för att visa Filip hur man ska göra sen fixade han resten..
Filip sa..
-Blir så fint ser nästan ut som på Julafton..

 Menyn

Förrätt
Filips grönsaksoppa med rökta tillbehör

Varmrätt
Grillade karré´kotletter, ugnsrostade grönsaker och Filips fetaostsås

Dessert
Frusen cheesecake med vilda tillbehör
 
 Höga poäng fick han, ,, när vi smakade av grönsakssoppan sa Filip
-riktigt gott, det här smakade inte dåligt :)

Lördagen började på bästa tänkbara sätt en morgon promenad med hundarna efter Utterträskvägen.

Middagen blev en god upplevelse denna Lördag, Skaldjurs risotto med sommarens abborrfileér och frönsaker..mmmmm...

 Dagen avslutades med en jobbigare promenad med hundarna...for vinter gångstigen..pust så tungt det var..men skönt..
En skön dag som fick avslutas i soffan...

Ha det så bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar