jag

jag

tisdag 20 november 2012

Fick en hemma dag..

Hade tänkt följa Jonas till Luleå/Sunderbyn idag..kolla om lite saker..men så ringde det från handkirurgen igår och meddelade att hans läkare var sjuk..

Ärlighetensnamn så var det skönt...vill ha en stökar dag hemma..

I helgen som var så smygbörjade vi att jul pynta lite :)
 Jag vet..det blev lite snett men detta blev den klaraste bilden..lite allmoge inspirerat..vi gillar det och ska nog fortsätta på de övriga småhusen..
 Fixas ögon lyser i hundgården.. :)

Klart att hundarna ska få lite julstämmning..när jag ändå är inne på det så ska jag gå tillbaka till mina tidigaste traditioner...
Advent..då åker stjärnor och stakar fram..vid lucia kommer tomtarna fram (för utom mina tomtar som bor ute vid bastun och kommer tillbaka varje 1 a advent)..inte massa julsaker som man ska bli less på.. min svarta julgran tar vi fram dagen före julafton..
För här ska vi inte ta ut allt i förväg..

Några år har jag dragits med i "karusellen" men inte i år..

Hur går det att jobba dag? är nog den vanligaste frågan jag får just nu.
Nog går det bra, tycker att det är roligt..mycket roligare än att jobba natt..men vi måste få in vardagen i detta.. hitta ett sätt att väva in jobb, hundar matlagning till skapelse..

Jag vägrar börja äta skräpmat bara för att jag inte hinner laga bra mat, jag vägrar att börja ha dåligt samvete för att jag försummar mina hundar..vi planerar också att skaffa en hund till..

Vi har lite att jobba på och det är ännu månader kvar att få ihop det hela..kanske jag börjar längta tillbaka till natten eller så inte..

Det är bara framtiden som får utvisa detta...

Nu vill jag ha snöööööö.....ööööö....

Jag vill att mitt skidspår snart ska se ut som detta..
  Himlen ska vara som denna...

Roligt att drömma och längta..

Ha det så bra

2 kommentarer:

  1. Julpynta... jag önskar att jag hade en liten ådra av intresse för pyntning, för det blir ju fint. Men nä, det blir nog bara en julstjärna i år också...

    SvaraRadera
  2. Gillar att ha ljusslingor utomhus, inne har jag väl några tomtar..jag ska ha julmiddag i år så lite julstämning måste vi ha :)

    SvaraRadera