jag

jag

tisdag 20 mars 2012

Nu snöar det..

Vet inte om man ska skratta eller gråta åt det....jag vill ju ha snö kvar ännu ett tag så att jag får åka lite mer skidor...på tal om skidor så är jag sjukt sugen att fara till Piteå och köpa nya....Mera skidor...idag har jag gjort 10 km x 2, först med Fixa och sen med Rocky....

Det jag inte förstår är att det gick sjukt lätt andra svängen med Rocky trots att det var lätträknade metrar han drog...inte att han latade sig men det gick lite for fort för mig, jag hade ju kunnat åka saktare så att han hade fått jobba men det är ju jag som ska träna...

Längtar till ledigveckan då jag har tänkt utforska lite nya trakter....tänker försöka att åka från Arvidsjaur till Stenträsket...undrar hur långt det är...om jag orkar/hinner tänker jag ta mig en sväng i reservatet....

Nåja, man kanske ligger sjuk eller ha brutit något ben eller något annat som sätter käppar i hjulen...

Nu har jag svettas av något och då är det bara att börja med middagen..önskar bara att jag hade varit lite mer tänkande och eldat idag :)) men jag har haft så trevliga besök av både Ann & Carola...så duschen får vänta en stund :((

Ha det så bra
&
FÅNGA DAGEN

2 kommentarer:

  1. Några gånger har jag kört hundarna A-jaur-Stenträsket-A-jaur efter skoterleden... men jag vet faktiskt inte hur långt det blev, har inte åkt det i år. Det går betydligt snabbare hemåt i alla fall, då det går mycket utför :) En fin tur i alla fall, kan rekommenderas.

    SvaraRadera
  2. Byssare som jag är så har jag fått veta att det finns ju ett skidspår där mellan, tänkte prova det så man slipper tampas med en massa skotrar..

    SvaraRadera