jag

jag

fredag 15 november 2013

SOFIESMÅBRADAG..

Försöker hitta glädjen, orken..farten, känner mig mest TRÖTT..sovit nu 10 timmar 2 nätter i rad..inget fel på kroppen förutom min onda axel..orkar gå långt..etc..när det sitter i huvudet..

Jag tog mig en lång promenad på två timmar,,-10 grader, sol, en hund som troligen väckte en hare..hundarna Fixa och Arro..några timmar med livskvalitet..

Arro måste ju lära sig gå i led därför satt han fast i Fixa..Gick ändå bra några försök gjorde han att villa fara dit han själv vill men i det stora hela så gick det bra..vi gick inte skidor..

 Bäcken som har svallat..förmodligen för att de har avverkat..har under alla år aldrig sett detta på denna bäck..avverkning förstör de små livsviktiga våtmarkerna..
 Nu väntar en ledighelg med massor av roliga saker..vi inleder den med en 3-rätters prov middag..sen fotboll..imorgon massor av ute aktiviteter..sen middag med Ann o hennes familj samt mamma o pappa..

Så där ja..ha en skön dag

4 kommentarer:

  1. Det vore skönt att bara kunna gå på utan att huvudet lägger sig i.
    Men ibland kanske det är bra att huvudet lägger sig i.
    Man borde ha en knapp för det där.
    Samma med vintern. Hade gärna tryckt på stängavknappen nu.
    Ha ha...jo jag vet att du gillar vintern.
    Du borde bli gladare och gladare nu då.
    Själv är jag lite avund på björnarna faktiskt.
    En björn med unge grävde ett ide som vi såg nyligen.
    Dom torde väl knappast vilja ha en främmande typ i "sängen" men nog har man lust.
    Nåja....man får rida ut en vinter till.
    Hoppas ledigheten gav energi.
    Mvh/-Anders

    SvaraRadera
  2. Om vi inte hade denna långa vinter kanske vi inte skulle uppskatta sommaren så mycket...Jag försöker bara se det positiva med vintern inte så stor ide att deppa ihop..när det kommit så här långt kan det lika gärna bli VINTER på riktigt istället för blask och förstörda möjligheter till jakt..eller annat jag skulle vilja föra på barmark..jag är nog en vandrare..

    SvaraRadera
  3. Du har fel.......
    Helt fel:)
    Mvh/-Anders

    SvaraRadera
  4. Fast jag gillar att vandra, har nog lite nomadblod i mig :)

    SvaraRadera