jag

jag

tisdag 19 november 2013

Tekninkens under..

Tänk så fort något är "ute" omodernt numera..allt går så fort..måste vi vara med? eller kanske det är bra att bromsa? eller varför det..bara följa med...

Man kan bli tokig på dessa funderingar som inte ger något säkert svar i slutändan men är ändå skoj tycker jag att ha lite tanelekar..

Dessa bilder har jag tagit med vår "storkamera" som har några år på nacken..det jag förundras över är att min mobil fungerar så bra att fota med..de bilderna som var i mitt förra inlägg är fotade med mobilen..

Funderar på att köpa mig en systemkamera....kommer jag att använda den?, kan jag få ut max av den? Vad ska jag köpa då?..som ni ser fler tankelekar..jag fotar ju mest just i ögonblicket, mobilen hänger ju alltid med..

Kanske då jag blir pensionär..

Fast bilderna är ju mest på vår nya lilla stjärna Arro.


 Just nu så har jag några veckor framför mig där de flesta dagarna är intecknade med arbete kurser och annat..eftersom att jag är lite otålig mot stress sen jag gick i väggen för flera år sedan så blir jag rätt trött på att se hela schemat...men jag har också lärt mig att se på det som är nödvändigt att göra, låta vissa saker vänta..om jag bara slapp denna jävla envisa värk i axeln så skulle mitt huvud vara mycket piggare..när jag tagit mina smärtstillande och de sätter in sin värkan..känns det som phuuu..känns redan 15 år yngre och inte mycket trött, huvudet får helt plötsligt massor med liv..tragiskt..men det är ju bara några månader kvar av programmet och jag hoppas att det vänder snart..så att jag får mindre värk...annars får de väl operera..för jag är gode less på denna värk..

Vilken klagosång det blev..men jag ser framemot näst jobbnatt och sen några dagar ledigt..

Ha en härlig dag

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar