jag

jag

måndag 13 september 2010

Då har man startat...

Igår gick det inte riktigt som planerat..

Mina planer låg att jag skulle "invertera" 2 såtar..men vad händer..
Fixa jagade som en dröm tyvär så stod älgen inte nog länge för mig att hinna fram..att hon sen skulle hitta en till älg trodde jag aldrig.
Den älgen skenade dock iväg..

Tur att man har GPS ibland för det var inte roligt ute, sikten var väldigt begränsad.

Första såten tog många timmar..det blev att kasta i sig maten snabbt kasta upp bena i sängen.
Sen drog den andra såten i gång..Thomas fick gå med gamla Diva..
Att hon fann älg och fick till ett gångstånd på ett par timmar är ju oftast kanon kul MEN jag skulle ju jobba igår kväll..att det visade sig vara ko och kalv var ju ingen höjdare..fast hon gjorde iaf att det blev för att använda Josten Holmlunds uttryck.
-LJUV MUSIK I SKOGEN!!!!

Och i fin skog har jag gått i.
Någon sömn före jobbet blev det inte var hemma vid 1/2 6 och då hade jag ogjort massor.

Jag var ju tvungen att fara till Åke och gratta honom för han fick skjuta en kalv efter Tussi..

Jobba i natt gick bra, tur man har trevliga kompisar...

Nu vänta lite jakt i Tjapps.

Sköt om er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar