jag

jag

torsdag 23 september 2010

Fanns ingen tid för blogg..

För min nya kille var ju hos mig..
Han håller momma igång..fast jag tycker att jag hann med mycket.
Kan väl beror på att jag steg upp tidigt vid 05,30 tiden, putsade fönster vid 1/2 8 på morgonen.
Jag vill inte skryta men detta hann jag igår.
  • Putsa 4 fönster
  • Byta gardiner 2 fönster
  • Duschade upp blommor
  • Bädda rent i sängen
  • Dammsugade och skurade golv
  • Tvättade upp 3 mattor (Filip gillade att spruta vatten på dem)
  • Fixade enris i krukor
  • Städade bort från bron
  • Gick en promenad för att söva Filip. Under den så fick jag fånga in Olles hund som var lös och sprang vid vägen.
  • Brynte en fårbog i ugnen
  • Kokade Fläskpalt
  • Lek med Filip
Känns som jag och Filip hade en bra dag med både inne och ute aktiviteter.

Annars i veckan så var vi till Piteå i Måndags..
Shopping..nja..men dyrt blev det iaf.
Förra veckan så jagade jag i Tjapps och fick hämta Diva när hon befann sig på E45..
Inte skoj för mig som har ett överstort hjärta till mina hundar..
För att hålla stenkoll så inköptes detta.

Thomas köpte ett till halsband till sin pejlare


Han hade riktigt spenderar byxorna på för han köpte sig ett nytt par Lundhagare..

Skulle köpa nya gardiner till Tv-rummet men jag kunde inte bestämma mig så det blev inga.
Lunchen åts på Pentryt PIZZA rackarns god var den..
När vi förstört dessa pengar så for vi till Lillpite..Åsa var hemma och Ubbe kom en stund senare.
Kaffe och surr blev det..som vanligt...trevligt..

Shopping blev det igår morse oxå fast på nätet.
Fick förra veckan en katalog från Engelsson har funderat ett tag och igår så beställde jag..
Klicka för att förstora bilden
1st Rosa till mig..gissa om det är nytänkande för mig när det gäller val av klädfärg
1st Svart till Thomas
1st Svart till Ann
Sockar till Thomas
Klicka för att förstora bilden


Idag så är det ju ett riktigt piss väder..får väl fixa med lite annat..
Åker upp till stugan för lite jakt...glädjande är att älgarna har börjat röra på sig..
Sa till Diva när vi låg och myste framför tvn..
-Du har lite jobb där uppe..
Vet inte om hon förstod vad jag sa eller om hon tänkte bästa att vila då för hon rörde inte en fena..

Hoppas att ni har det bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar