jag

jag

onsdag 25 augusti 2010

Nostalgi tripp

Förkylningen tvingar mig inomhus..kan ju inte sitta helt utan att göra något.

Vill visa lite vad som har föresgått i mitt liv..
Hoppas att de som finns med på bilderna tycker att det är skoj att se sig själv för länge sedan..

Först ut är Monica och Gerd sittande hemma hos oss på Pappas egen tillverkade trägårdsmöbler. De finns inte kvar.
Tror att det är tagen -79 eller -80



Inget tråkigt över denna bild som är taget på Auktsjaurliden men idag är det kalhygge här, tror när jag gick i 5 an.
Mikke Erik Ulf fikar glatt


Vi fick denna hund av en kille i Jukkas, Jarvi.
Räddare valp har jag aldrig varit med om uppfödd i ett nästan vilt tillstånd men det otroliga med denna hund var att hon visade aldrig humör trots att vi ofta fick tränga henne för att få fast henne.
Men hon var så go när hon själv ville.

Börjar längta att prova hundspan igen.
Tror att jag ska testa till vintern nu när jag har 4 hundar som kan dra.
En bild från Volvojaur


Minns denna händelse.
Vi körde över fjället hem till stugan och det var ett fasligt oväder vi åkte genom och när vi stannade och tittade på varann så såg vi lika ut allihopa.
Trots att Ann hade suttit bakom rutan så såg hon ut så här, tur att det var milt ute.


Lite förströelse.
Ann testar kokkonsten..



Roliga minnen har jag haft en stund då jag bläddrat genom lite äldre album.
Älskar att sitta och titta i album får inte samma känsla när jag ser på foton i datorn.

Kommer nog tillbaka med lite fler "gamm" kort.

3 kommentarer:

  1. Så kul att se sig själv i den åldern! Tack! Ska scanna in kort jag med sen men scannern är trasig.

    SvaraRadera
  2. Även om jag inte känner igen människorna på bilderna så är gamla bilder alltid kul att se.
    Man känner igen tiden i utstyrslar o s v.
    Kul. Har själv funderat på att sätta in lite gamla bilder. Och nu blev jag ännu mer sugen.
    Kul!!
    -Anders

    SvaraRadera
  3. Gamm kort sätter minnen i huvudet. En annan tids era andra kläder, frisyrer odyl.
    Jag har ofta haft med kameran även när jag var ung så det finns massor att visa och fler kommer det att komma.

    SvaraRadera