jag

jag

torsdag 5 juli 2012

Trädgårdsmästare!!!



Egentligen....så finns det nog en sån inom mig om jag verkligen söker....många år med svajande innehåll har gjort att jag trängt bort mina gröna fingrar...

När jag var yngre så hade jag massor av blommor...många fina blommande blommor..bland annat en Hibiskus liknande denna som blommade fantastiskt...minns inte varför den dog..troligen när vi byggde om huset...och var tvungen att ha blommor i ett annat rum..



 
Jag hade oxå Pelargoner som blommade fantastiskt och som jag hade fått av Tant Ellen i Moskosel..en stor vuxen sort som blommade massor...

Ingen ordning på bilderna idag...

I vintras när jag fyllde år så fick jag en liten Ros av mamma jag har planterat om den och fått den att börja blomma och växa....jag har fått ute plantor av Maria...

Jag är nu så förväntans full på att få se dessa växa upp....nu när jag lite väntar så inser jag att..FASIKEN...jag måste nog börja om lite smått med blommande blommor igen...

Kanske någon har någon stickling av Hibiskus att ge mig...kanske att det är min utmaning...förutom träningen...mitt sätt att pyssla...få lite skit under naglarna...

Jag har en blommande blomma som jag fick av Helen för något år sedan som blommar..en Orkide...
Känner just nu att lite Trägårdspyssel skulle nog passa bra för mig...lite blommor, buskar, gräslök mmm...i Bergnäs...Jonas är överlycklig...elllerrrr...

Fast så här vackert hade vi i natt..
 Ha det så bra alla...bilder från min nya trädgård kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar