jag

jag

tisdag 16 augusti 2016



Svamp

Just det svamp...
Så mycket smak i en sån liten sak.
Skulle önska att det fanns lite mer olika svampar här där jag bor och verkar, olika Sopp finns det ju och lite annat men det skulle vara skoj att kunna plocka lite annat också.

För är det något jag verkligen gillar att göra så är det att laga mat, testa nya saker, läsa recept och få inspiration. Helt enkelt en källa att stilla min kreativitet på.


Att ofta höra att du är ju inte rolig att bjuda på mat, typ för att du är så duktig är tråkigt att höra. Inte för att jag inte blir bjuden utan för att de som säger så  inte har insett att jag är en super gäst att bjuda in till middag för jag vågar testa och äter i stort sett allt utom vissa mjöl rätter som jag inte mår så bra av. Försöker att lära mig några fler inlagda sill sorter. Janssons har än så länge inte fallit mig i smaken men skam den som ger sig, jag provar lite då o då, då tillfälle erbjuds.
(blev en konstig mening den förra)

Nu är det ju en härlig årstid då det finns så mycket som jag kan fylla upp i min frys och skafferi, älskar denna årstid.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar