jag

jag

tisdag 5 april 2011

Årets längsta..

Egentligen så har jag haft tanken i mitt huvud sen förra vintern men jag har inte riktigt tänkt den färdigt men nu slutade jag tänka och bara for iväg..

Tänkte först åka hemifrån men spåret är inte så bra, sträckningen blev
Näverliden-Reivo-Arvidsjaur..

Oj vilken fart det var från början...att det sen stod 3 renar på spåret och bara tittade på oss men blev så rädda när vi hade kvar ca 100 meter..gissa om Lisa blev het..

Tänkte stanna vid Naturreservatskylten men farten var så hög att jag tordes inte..så det fick bli den andra..

Fina lilla stugan vid den norra sjön i Reivo.

Jag hade planerat mitt första stopp vid Reivostugan..

Där intog vi lite sportlunch och jag drack lite energi dryck..

När vi kom mot 45 an så stannade jag och vallade om skidorna.

Lisa verkade vilja iväg.

Arvidsjaursjön vilken härlig syn för jag var riktigt trött. Föret var blött och sugande fick inte många meter gratis från Reivo. Trots att det dök upp 4 renar på Akkavare myren så blev det bara lite fart i tjockskogen och där fick jag vila annars så var det bara att jobba.


Lisa var min kompis för dagen, denna tripp var klart den längsta hon sprungit och jag tror att mentalt så var det lite jobbigt stundom för henne..
Men vilken fin liten tjej..

Sitter här idag med lite känningar i armarna men faktiskt inte farligt..så mer skidor blir det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar