jag

jag

onsdag 13 april 2011

Lite bilder fanns det i mobilen...

Inte någon kanon kvalla men det får duga..

Solen skiner idag och det droppar från nattfrosten..

Ni som läst min blogg vet ju att jag har ett behov att få röra på mig, helst varje dag men ibland så blir det inte av..

Hade ju en vecka med mycket skidåkning och träningsvärken gjorde sig påmind hela veckan..for upp till Sadde Torsdags morgon och bjöds på ett molntäcke i varierande tjocklek. Vindarna var svaga och jag längtade upp på fjället..att gå upp från Seidegava är rätt så uppför men utsikten är bedårande när man väl är uppe..

Fixa är min kompis idag, hon verkade tycka att det var skoj att gå på fjället..

snö så långt ögat når..

Denna övre bild är tagen då vi gick upp när vi gick ner så lyfte det en kungsörn ca 100 meter från oss..den hade stora problem att ta sig iväg..mäktig..

Fredag bjöd på ett alldeles utmärkt väder, fisken nappade och solen sken och god mat fanns det oxå..pannkaka och fläsk..till middag åt vi fisk på nybakat tunnbröd..



Vi hade fått nog med fisk så eftermiddagen blev det slappa av..

Vart tog de färgglada paraply drinkarna vägen ???

Bäst mågen bjöd dock på ett vinglas när vi kom ner från fjället...

Mommas bästa kille..så snäll..både inne men framförallt ute..blir inte han en skoter kille då blir ingen..älskar när det låter gillar att tolka med bobben bakom skotern fast när han tolkade efter mig höll han på att somna på bobben..

En bra och trevlig helg på alla sätt..

Igår så tog jag en prommis efter skoterleden till Näverliden med Lisa..
Det var så härligt fåglarna kvittra och solen sken och då tittar jag gärna på skogen och allt runt en hel del tjäderspillning såg jag men så stod den bara där det döda men vackra trädet...nu slog det mig..asp...när jag tog bilden tänkte jag sälg men den var så lång och rak att jag tror att det var en asp..

Just nu har jag lite bröd på jäsning (morotsbröd),laddar för lite skidåkning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar