jag

jag

tisdag 12 april 2011

Hemma igen..

Efter 5 dagar till fjälls så styrde jag min bil mot mer civiliserade trakter..??

Har lite att ordna med här hemma och vädret skulle inte bli så kanon men det var inte vädret som drog mig hem utan skoterföret,,lite bensin,,etc..

Har tagit flera fina bilder som jag hade tänkt lägga ut men jag GLÖMDE kameran..
Igår tog jag mig en skidtur på sjön Volvo, åkte från broarna till Sanduddeen kojan där Ritha var..vi hade en trevlig dag med fiske, solning, kaffedrickande och surr.
MEN vilken tung tripp..turen till Arvidsjaur via Reivo på 4,5 mil gick betydligt lättare än denna på ca 2,5 mil..vet inte om det beror på att jag hade inte med mig någon sport dryck men mer troligt var det det sugande, blöta föret..

Jag är ordentligt mör i bena idag...ska sen idag fara och reka lite för jag och Carola tänkte ta oss en tur..men det är lite snö kvar här så får se hur det går..

Anders....jag är faktiskt duktig på både slå degar och baka ut brödet, jag kan också grädda men det är väl inte min starkaste sida vill stoppa in för många bröd samtidigt och då måste man vara snabb....troligen så är det genetiskt finns många duktiga bagersker i min släkt...jag gillar faktiskt att baka i bagarstuga...
Ann...var det väl ett fin bild av dig..jag kan lägga in en annan om du vill..:))

Ha det så bra..

2 kommentarer:

  1. Det låter du bli!!!!! ;)

    SvaraRadera
  2. Jo jag förstår att du är bra på det där med bak.
    Lät bara inte riktikt så. Men nu har du erkänt:)
    Jag skulle kanske kunna vara bra på att slå degen. Helst med någon form av slägga. Och där slutar väl min spetskompetens:)
    -Anders

    SvaraRadera