jag

jag

lördag 30 april 2011

Majbrasan...

Får inte något besök av mig i år..inte för att jag brukar besöka majbrasan numera en tradition som håller på att försvinna för min del..

Minns tidigare majbrasor med fest, sång och stå hej en och annan cider slank lätt ner...vart har dessa saker tagit vägen..

När slutade jag leva ??? lever gör jag ju men livet....partyprissen i mig är undangömd i en vrå som jag måste städa fram..jag kan ju inte låta en delar av min personlighet bara stå där och damma igen...

Läste i min blogg en sak som jag skrivit...
"att gå emot mina principer"..fanns i min hjärna ett tag sedan glömde jag leva efter det...måste skriva en lapp och sätta den så att jag ser den varje dag..

Visst sätter vi upp onödigt många principer i vårt liv utan att liksom tänka VARFÖR har jag dem?
Hur kom de in i mitt liv?
Gör de mitt liv bättre/sämre?
Några frågor...fler finns ju men jag tycker att det räcker..

Kan bli spännande att vika undan dem och öppna ögona för ett alternativ..vem vet vad jag vinner/förlorar av det men

" man måste våga för att vinna "


Ha en bra Valborgs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar