jag

jag

torsdag 8 september 2011

Kanske jag inte fattar..

För jag läser alla inlägg på Facebook om tända ljus för hockey killarna som omkom vid flyg kraschen...

Visst är det fint att man tänder ljus, starta vissa minnes sidor osv

Men tänk om vi skulle göra det för alla offer för gängvåld..trafik eller misshandel i hemmen...

Om vi gjorde sidor eller inlägg och massmedia skrev spaltmetervis om alla "kalle eller sivar" som också får en för tidig död av något slag hur skulle det se ut...

Hur skulle vi då hantera allt..bara för att man är en "kändis" så ska alla tycka så mycket..

Varför tycker vi inte när Kalle dör i en singel olycka...jag bara undrar..

Jag kan väl tycka att det blir lite för mycket..håller på att bli något man bara gör för saken skull...Är jag en sämre människa bara för att jag inte har "gillat" en viss sorgesida på fb???

Sveps vi in i den kollektiva "sorgen"....hur kan vi känna mer för en människa bara för att han/hon är en kändis än för en vanlig svensson..vi är väl lika mycket värda allihopa..

Det som hände i Norge med massmorden på ön..är en hemsk sak, en människa har bestämt att dessa ska inte få leva vidare och tar saken i egna händer...

En flygolycka kan hända och är inte planerad det är saker som händer...

Så sorry, orkar inte riktigt bry mig så hårt...

Men en sak vill jag säga och efter en sån Olycka..


Ha det så bra...går på Semester och älgjaktbloggar snart

1 kommentar:

  1. Vet då inte vem svensken var. Så jag ser alla offer som lika och lägger min vördnad över alla som dog.
    Men det är ju så..vi överdriver döden som något så konstigt. Det är inte alls konstigt..man dör bara på olika sätt och i olika ålder. Och ingen kommer undan.
    En liten tid på planeten får vi..så det är bäst vi tar vara på den. Om hundra år vet ingen att vi alls funnits.
    Skål/-Anders

    SvaraRadera