jag

jag

onsdag 14 september 2011

Så fort man vänjer sig...

Att ha någon nära....nu när vi varit ifrån varandra några dagar så känns det som en evighet...

Att prata med varandra via telefonen eller datorn är inte riktigt det samma som att mötas öga mot öga..
Låter som en Western klyscha.

Att jag lyckas hitta någon som jag kan prata med om allt, som jag kan göra saker som jag gillar med..ja,,,de växer inte på trän :))

Jag är ju en kvinna som har för många lite udda intressen att få träffa en kille som delar dessa och som ger mig ett utbyte mentalt är så energi givande..

Trot eller ej så träffas vi snart :)) svårt att få in träffarna just nu under jakten då vi jagar på olika ställen ...

Älgjakten går väl si så där..Har jagat några dagar i Tjappsåive, riktigt trevlig..
Igår såg jag en ÄLG på riktigt nära håll..första tanken en ko...den fick gå...

Min kära bror fick skjuta en liten rackare..några bilder tog Johanna med min mobil som tar sämre och sämre bilder..snart dax för en ny mobil..


Jag, brosan, Sven-Erik och Marcus grov styckade ner älgen.
Tycker faktiskt att det är roligt och så luktar det så gott.

Brosan och Sven-Erik försöker få rätsida på det hela.

Nu har de älgen på rätt sätt för Sven-Erik att såga upp bringan.

Älgen blir bara mindre och mindre, slakteriet fullare och fullare..
Marcus fick lotten att bära fram köttet för hängning..

Jag köpte denna väst till hundarna för att man lättare ska se hunden.
Bonusen som jag inte räknat med var att det hon rullade sig i fastnade på västen och inte i pälsen :))

Tänk att denna fantastikst fina,varma, underbara kille är min..

Idag tar jag av mig jaktkläderna riggar upp mig och drar mot kusten..måste få trampa asfalt..
Skämt...behovet av nya jaktbyxor driver mig dit..är så LESS attgå och vara blöt..

Alla ni som läser detta

FÅNGA DAGEN & GÖR DEN TILL DEN BÄSTA DAGEN

2 kommentarer:

  1. Förstår att du har shoppat för hunden... Men du måste skaffa gummikläder. Vänta inte! Det är redan kallt på nätterna, nästa steg är 5 par långkalsonger...

    SvaraRadera
  2. Har massor av lång kalsonger så det är ingen fara..funderar på att ha min vadarstövlar med mig på jakten../Sofie

    SvaraRadera