jag

jag

torsdag 19 juli 2012

Tänker...

Eller tänkte när jag hade en natt med lite sömn...en orolig natt...kanske beroende på allt jobb eller kanske att jag är lite stressad inombords...nu har jag ju bara 1 natt kvar sen har jag ju semester....om det är att jag jobbat mycket torde det ju bli bättre....är jag stressad måste jag ju försöka göra bot...


Min tanke var något åt detta hållet...undrar om denna blogg finns kvar i generationer på nätet....mina ättlingar eller någon som vill kolla upp tex Auktsjaur om så där 200 år...tänk så kul om de läste det jag skrivit nu..undrar hur de skulle se på vårt liv..undrar vilket liv de lever.....jag fotar och visar naturen hur den ser ut just nu...kanske om 200 år så har vi en helt annan fauna...som kräver en helt annan biotop för att kunna existera...

Kanske nåot av mina barnbarnsbarn...hittar denna och läser om mitt liv...tänk om...

När man har en natt med lite sömn hinner tankar fara åt alla håll...och jag kan säga att de är inte alla solskens historier....om det varit det....då skulle det inte vara otrevligt att ha en natt med lite sömn...

Att vara duktig.....vad är att vara duktig....är det att hög prestera....att ha alla rätt eller att bara ta det lugnt...

Att vara duktig..att hinna med allt..att ställa stora krav på mig själv....var ett stort problem för mig 10-15 år bak...visst finns det ännu och kan lätt triggas igång med en kommentar men har du inte klipp gräset..en sån liten kommentar triggar igång min hjärna...för allt finns där....vissa saker som städning har jag lärt mig se bort....att jag verkar vara högpresterande ibland är verkligen inte att vara duktig utan att jag har en viss stress inom mig som driver på....inte för andra utan jag gör allt för mig själv...att lugna ner hjärnan...jag har märkt att det går i perioder som jag inte lärt mig förutse...en lite obetydlig kommentar triggar ibland igång mina oduktighets känslor....

När jag bara lyckas koppla bort allt, ta det lugnt....kasta upp fötterna i vilstolen lyssna på radion..då känner jag mig duktig....när jag känner ro i mig själv då har jag varit duktig...

Nu ska jag fara och hjälpa mamma att laga lite mat till henne och hennes tjej gäng....

En sak som jag tycker att jag är duktig på så är det matlagning....det är nog min grej...

Ha en bra dag och sköt om er..

2 kommentarer:

  1. Intressant tanke med barnbarnsbarns som läser ens blogg. Ja, för mig får det bli någon avlägsen släkting eller nått :)
    Så du har också tänkt på "duktig"-tankar... känns som semester är väl på plats. Jag har en dryg vecka kvar...

    SvaraRadera
  2. Tror att det är kvinnors förbannelse..att vara duktig...

    SvaraRadera