jag

jag

måndag 16 december 2013

Både mycket o lite..

Har hänt..denna vecka som var..

Allt på en gång kan man väl säga..

Lite bilder har jag och kvallan är kass tagit med mobilen..ändrat blixt inställningen som jag inte kom ihåg och ser inte förrän jag kör in i datorn o då är det ju för sent..

Nåja..jag ska försöka ha en bra beskrivning iaf..
Ann och (porrkungen) Helo efter en spingtur..
Auktsjaur Tomten bor ju här och Filip är väl medveten om det..
 Synd att isbjörnen tog all plats på bilden för det är rätt så mysigt när jag inte fotat..
 Jonas sågade lite isblock när vi hade ute näten..fast det sorgliga är att de har farit så illa av allt tinande..
Byggde upp mina naglar..o så fin jag känner mig....roligt att någon gång få vara lite fin då jag mest är i friluftskläder :) 
I denna stund som jag fotade så ångrade jag att jag inte hade kameran med mig till Tjärnberg dit vi var i Lördags på julbord..jag säger bara de hade gått "all in på julpynt" Tomtar ÖVERALLT massor av girlanger..en sa att de hade 240 små klämm tomtar som satt överallt på gardiner o dyl..sen så fanns det ju massor av andra tomtar och jag menar MASSOR..
 Lite mer Tomtar..
Givetvis så fanns en julhare..Maten då..gjorde ingen onöjd..kvällens kom ihåg mat för mig..Tjälknöl som var öl marinerad även den timjanmarinerade tjälknölen var smaskens..alltid roligt med nya smaker..
 Arro väntar nog på Tomten han med som alla barn...












Jag har haft middagar för mina matvänner och min lilla men bästa familj..
I våra matvänners middag så var temat lantlig..
Min middag..
*Rödlökspannacotta med stenbitsrom och stekt surdegsbröd
*Tjädergryta med kokt potatis och sallad
*Lingonparfait och kolasås

Filip vill ju att jag skulle göra en 1/2 8 hos mig middag..
och detta bjöd jag dem på..
*Samma som ovan förrätt, Ann ville ha den..
*Potatissnurror med västerbottensost, stekt älgfransyska och en konjakssås.
*Vanilj pannacotta med hallon..

Gissa om vi var mätta efter middagar och julbord Söndagen blev det kalas då svärmor fyllde år, smörgåstårta och vanlig tårta..fy sjutton vad jag måste motionera..tror det blir frukt och grönsaker fram till jul..

Förkylningen börjar dra bort så nu tror jag att det blir lite skidor framöver..

Ha det så bra
 

3 kommentarer:

  1. Men oi-oi... har du nu ätit upp julharen? Men naglarna är super! Passar till :-D

    SvaraRadera
  2. Maten var underbart god! :) // Dotra

    SvaraRadera
  3. Hade önskat att det funnits hare på julbordet..Jo jag är rätt nöjd över naglarna..har dock filat ner dem :)

    SvaraRadera