jag

jag

söndag 11 mars 2012

En härlig vår dag...

Hade vi igår..kanon väder o bra skoterföre...jag vaknade med tuppen så vi var fort färdiga att bege oss ut på äventyr..

Äventyret blev på skotern...mot Harrejaurliden..

Så här ser det ut på Harrejaurlidens topp
 Nu for bilderna lite hit och dit..
Vid kåtan på Storlida
 Jag körde fast....
När jag satt och väntade på att Jonas skulle komma tillbaka och hjälpa mig så såg jag detta...och undrade..
Vart tog Haren vägen??
 tydligen någon som haft mycket ork kvar när denne har kommit upp på Storlidas topp...ett tecken som jag sett på många ställen...ett sätt för människan att markera "jag har varit här"..
När jag ändå undrar vidare, undra vem den människan var eller vilka...vilket år..varför befannsid denna människa just här..frågorna blev helt plötsligt många
 Nu är vi på Harrejaurliden igen.
Ni som har följt mig har sett dessa vyer från barmarken.
Lika vackert året om..
En känsla fick jag när jag var där uppe och den känslan var Kenneth..
Kanske var Kenneth där igår,,,tror det för han var så närvarande hela tiden tills jag tog farväl på Storlida, tackade honom för att han hade funnits och att jag saknar honom..
 Fjällen i bakgrunden..
 Mera vyer...om det inte hade blåst så mycket hade jag kunnat stanna där länge och bara njutit..
 Ögonfröjd vart än man ser...om man gillar naturen förstås
 Åssåå, jag fick vara med på ett hörn..

Vilken härlig dag...nästan 7 mil på skotern känns lite idag men förvånansvärt lite ändå....vi körde leder, ospårat...vackra vyer mötte oss i Tjapps och framför allt REIVO....så vackert....måste dit någon dag på skidor...bara måste...hade önskat att det funnits någon plogad väg dit så jag sluppit åka så långt före jag kommer dit...

Ha en bra dag allihopa...

2 kommentarer:

  1. Mycket länge sen jag var upp på Harrijaurliden... Ser ut att ha varit en fin dag :)

    SvaraRadera
  2. Det var det...har inte varit upp så många gånger vintertid...önskade bara att jag kunde åka skidor samma väg...funderar på hur jag ska lösa det...tänk om det hade varit plogat till Reivo det hade löst allt. Som det är nu så är det ju någon mil efter väg för att nå dit...

    SvaraRadera