jag

jag

fredag 16 mars 2012

igår var en sån...

Här dag då jag hade kunnat shoppa hur mycket som helst....såg saker överallt...
De dagarna önskade jag att jag hade haft obegränsat med pengar :))

Jag köpte mig nya gympabrallor, Adidas,,,,en tunika, en sån där att jag såg den och då vart det bestämt att dig ska jag ha, hårklämmor av alla de slag en tröja åt Jonas...höll på att glömma ett par byxor för 50 :-, hur sköna som helst tror det kan bli favvobyxor..

Idag så blåser det mycket men ut ska jag...sen väntar 50 års middag och sen jobb....tur man är utvilad...

Ha en trevlig dag

4 kommentarer:

  1. Och var är bilderna på alla fynd?

    SvaraRadera
  2. ides inte...du får väl se dem live..

    SvaraRadera
  3. shoppa..vilket ord som blivit så populärt.
    Själv har jag köpt en ny båt. Kanske mer den mannliga kontentan att vi män hellre köper stora saker för att om möjligt fly verkligheten en smula:)
    Sen tror jag att jag inte har något plagg som jag inte har fått från något företag jag jobbat åt eller någon armbrytarklubb jag tävlat för. (blivit en hel del olika då jag sponsrads av diverse företag...men inget härifrån.)
    Som vanligt fast jag var helsponsrad på tävlingar (även resor o s v)så sket den lokala delen i det. (vem fan vill ge något tillbaka)
    Skulle kunna sälja t-shirt med armbrytarloggor.
    Jo tre par jeans som jag fått är väl rätt "egna".
    Funderar hur gammal jag måste vara för att börja använda dom fina landslagsdresserna jag har fått från armbrytarsporten utan att för den delen förknippas med den. (torde väl snart kunna vara dags..förhoppningsvis)
    Så kunde jag spara ännu en krona till mitt stora intresse..sommaren, båt, fiske, leva,.
    Ditt intresse är ju ute och röra på sig.
    Jag förstår att man lockas av allehanda nya mmaterial som ska ge dig den ultimata upplevelsen.
    Jag tänker...du...fast du såg alla dessa fenomenala föremål att "måste ha". så föll du ändå ned på livets mer nödvändiga väg. Och sen köpte du det du kanske verkligen behövde.
    Det är snyggt.
    Sen jag blev fadder så har min världsbild även om jag tidigare reste och såg fattigdom förändrats.
    Min ständiga tanke är..är det verkligen så viktigt för mig.
    Jag kom fram till att båten är det viktigaste för mig för att själv ha ett bra liv. Jag behöver inget mer.
    Ett själsligt bra liv. Mina kläder har mycket liten betydelse...men jag vill inte frysa.
    Och nu har jag båten...sen ska jag bara förverkliga drömmen att använda den på en väldigt lång resa. Utgången av resan har liten betydelse för nån anna än mig. Jävligt ego.
    Nu har du införskaffat dina saker för att ta dig på din drömresa. Om det sen är att resa över världen eller bestiga toppen på Harrejaurliden eller att bemästra storavans vågor spelar ingen roll.
    Alla drömmar är lika värda oavsett. Vi har bara en schans att förverkliga drömmarna.
    Och varför inte ta den värdsliga schansen vi fått...oavsett vad andra anser vara rätt.
    /-Anders

    SvaraRadera
  4. Du har så rätt i sak Anders..men utan kvinnor så skulle det inte finnas så många affärer och många människor skulle inte ha jobb där...så jag tänker att det är tur att vi kvinns håller ekonomin i landet på topp :)) men nu är jag lugn, hade det varit för några år sedan så hade jag köpt skorna jag såg utan att blinka numera är jag så "gammal" att jag började tänka när ska jag ha dem, fy fasiken jag börja nog bli gammal o vis...inte bra, nästa gång så ska jag tänka annorlunda :))
    /Sofie

    SvaraRadera