jag

jag

måndag 24 juni 2013

Midsommar..

Var ju ledig hela helgen..jiiipppiiii...trevligt var det ....

Midsommar afton gick i lugnets tecken..vi var i Sleng hos mamma o pappa..
Rätt skönt att slippa bry sig om matlagning för en gångs skull..ha ha..oftast så står jag ju för matlagningen..
 Några bilder från dagen..
Vi började med en båttur på sjön..några napp och en abborre som fick simma vidare..
 Jobbigt att åka båt
 Det finns en Fiskgjuse på bilden..så deras fina bo
 Gammskogen den vackra
 En liten promenad med Arro vid Slengsjön
 Vissa får ett blött avslut
 VATTENLEKAR


 De är snart klara
 Källan till allt liv..våtmarken
 Filip fick en fin abbar
 Konsten att dricka som en hund
 Innan maten kommer på bordet


 Gömmer sig för knotten
 Ljugarbänken i Sleng
 NOSTALGI
Vi var och tittade på Runagruvan, många år sen sist, kollade på några gamla planteringar jag gjort och gläds över att skogen vi planterade växer, körde genom delar av Hammaråsens jaktlag..inser att skogen blir det mindre och mindre av,,vemod...passerade stugan vi hade i Jäkna..kändes rätt okej att se den igen, fast jag tycker att de färgat farstukvisten fult...




 KALLKÄLLAN
Vattnet i den fina kallkällan var inte lika klart som tidigare..skräpigt med svarta sopsäckar som låg på marken..undrar om den kanske blir övergödd av näringen från berget som rinner rakt ner på myren...Filip följde med oss..han gillar att gå med Arro i koppel.

 Nu är denna helg över och vi satsar vidare mot semestern..
Ha det riktigt bra

1 kommentar:

  1. Hej!

    Har för mig att jag som ung besökte Runagruvan. Tyvärr minns jag inte riktigt var den ligger, och att googla på Runagruvan har bara lett mig till din blogg! Jag vore evigt tacksam och du kunde förklara var den ligger (kanske med knappnål på karta?)!

    Tack på förhand!

    Med vänlig hälsning,

    Jonas Larsson
    jonas@pite.eu

    SvaraRadera