jag

jag

söndag 9 juni 2013

Så tyysstt...

Att komma hem och inte en hund hemma är inte vanligt..brukar alltid ha någon att säga ..God morgon till när jag kommer hem på morgonen..men inte idag för Jonas har hundarna i stugan förutom Tajson som fått vara på sitt sommar kollo hos mamma och pappa..

Vi har varit i stugan några dagar och fått bort gjort lite innan Jonas operation..
 Fast jag har ju jobbat några skift och kört mellan..visst går det med jag blev allt bra trött sista kilometrarna..är ju nästan 6 mil till Bergnäsudden från Arvidsjaur..tiden tar ju bara ca 40 minuter men ändå..

Några bilder har jag tagit..Arro är ju naturligtvis den själv klara stjärnan hos oss just nu :)
 Arro älskar att ligga i denna, gräs,blom oas vid stugan, en oas i den annars så klippta öppna landskapet..gräs som svajar för vinden, flugor o humlor som surrar runt..

 Har planterat lite blommor på vårt "hässjevirket "konstverk"..vill ha ett avbrott i det kala..

 Jag har lite smultron plantor i pallkragen, en vinbärsbuske har jag också planterat i vår lilla "trägård  "
 Ni som känner mig vet ju att jag är lite av ett "Ernst freak", förra året så planterade han blommor och örter i betong rör...jag såg några gamla rör liggandes i ett dike efter en lite väg..begagnade rör som jag kunde ta hem..det bästa är att Arro inte kan rycka upp dem..de jag satte i pallkragar ryckte han upp hela den helgen..kanske de lever men nu har vi nya fräsch örter att krydda maten med..I dessa pallkragar så har jag sått sallad, bladpersilja, dill och så har jag ju naturligt vis gräslök..
 Jag har en hel del inspiration som jag ska jobba med..och snart kommer hoppas jag Sommar med Ernst..vilken kille..mitt enda program som jag "MÅSTE" se :)

Vilken lyx..ringde till mamma igår och hörde om hon kunde bjuda oss på middag idag..och det kunde hon :)
Sen så ska vi äta surströmming på jobbet i natt..ska bli rätt så gott, har längtat efter surströmming en längre tid..mmmm...

Jo förresten vi tog en löprunda på 5,4 km igår som gick riktigt bra..

Ha det så bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar