jag

jag

lördag 15 juni 2013

Ville inte....

Klä på mig o fara på jobbet...sol..vind o vatten...sommar.. nåja..snart ledig igen :)
Lite små ledsenhet finns inom mig..blir så ledsen när man får höra hur vissa personer behandlar sina hundar..djur i allmänhet...många gånger så får man höra om detta..jag brukar säga anmäl..Länstyrelsen har hur man gör på Länsstyrelsen...

Om man har djur så ska man ha tid för dem..hemskt att endel har dem i hundgård i stort sett jämt..hundar är ju ett flockdjur som trivs med andra...ser det så tydligt hemma hos oss..hemma i Auktsjaur är det bara Arro som sover i sovrummet för att ha koll på honom..
I stugan finns ingen dörr o då har vi ALLA hundarna runt om sängen..fick dem skulle de sova där också..

När jag ser hur våra hundar är så tycker jag att det är lite orättvist mot hundar som måste vara ensam nästan jämt..

Försöker hela tiden slå detta ur huvudet men ibland är det svårt..

Ha en skön helg alla..

2 kommentarer:

  1. Hej snyggis
    Jo.ibland måste sanningen fram.
    Sen kan det aldrig skada att låta kroppen få en jävla omgång av positivism.
    Kram/-Anders

    SvaraRadera
  2. Jag försöker oftast vara positiv men ibland så faller jag ner som alla andra...Fast just nu leker livet..ledig HELA midsommar helgen..ett tag sedan..Ser framemot, notdragning,,fiske,,god mat..

    SvaraRadera