jag

jag

måndag 25 juni 2012

Jobbigt som bara den...

Mentalt alltså...att börja om med godisförbudet....vi hade hållit upp sedan första Maj helgen till nu...lite godis har vi ätit..egentligen bara Rollopåsen som slank ner oerhört lätt som jag verkligen njutit av...nu är vi där igen...nytt godisförbud....tills vi får semester...4 veckor dit...puuuust....

Jag vet, jag vet....väljer det själv....vore väl väldigt skönt om man kunde lägga ner allt som har med godis att göra.....glass och desserter tillåts :))

För snart 3 år sedan slutade jag med att snusa efter drygt 10 års snusande, före det 20 år rökande.....är så glad över detta....det enda som har släpat efter är att jag har tagit till tuggummi som ett slags surrogat...men det slutade jag med för flera veckor sedan....

Vad saknar jag med det ?????  just nu inget men fy så dåligt kaffe blir när man inte har något till det....fast man vänjer sig....nu dricker jag kaffe igen :))

När jag nu läser detta så ser det ut som att jag blivit en förnuftig och duktig människa....nja, vet inte det....bara skönt att känna att det är JAG som bestämmer och inte en massa kemiska substanser som styr hur jag ska känna...

Fast en sak har jag dock kvar att lyxa till det med...vi har köpt en glassmaskin...vi köpte en billigare variant mest för att testa....glassen blev smaskens men glassmaskinen gick sönder....:((( .....får väl palla mig dit och byta ut den....jag vet...man får vad man betalar för....men den ska ju hålla mer än 10 minuter....

Ha det så bra & sköt om er

2 kommentarer:

  1. Detta socker... tydligen blir man beroende av det också. Brukar också ha perioder av sockerförbud, vilket är rätt så skönt... och jobbigt...allt som heter förbud är ju jobbigt, så kanske man skulle försöka att hitta annan vinkling på det.

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde en glass med honung i...funkar det också...förbud har ju en negativ klang...testa och se om man kan leva som en diabetiker.....eller att man för tillfället har en allergi mot socker...en egen vald avhållsamhet mot socker.....jag har tänkt lite så här när jag slutade att röka :) jag gör ett uppehåll tills jag fyller 65 med rökning. om jag då börjar om hinner jag inte utveckla lungcancer....hjärnan tycker då att det blir lättare då...därför gör jag lite små uppehåll med godisätandet...min hjärna vet ju att om 4 veckor så ska vi äta godis igen...kanske äter jag inget då men jag har då möjligheten att välja och det tycker hjärnan om...:)
    /Sofie

    SvaraRadera