jag

jag

torsdag 14 juni 2012

Trött...

Oj så hårt jag sovit..ni vet när man vaknar och hela kroppen kändes styv och helt borta...vaknade för att det värkte i händerna då jag hade legat och krampaktigt knäppt fingrarna....sitter nu och funderar..varför...för att det var en skön ställning....drömde jag något som gjorde att jag knäppte fingrarna....eller vad det något helt annat....men det får jag ju ändå inte veta....

Brukar läsa Laila Bagges blogg...en kändisblogg som jag faktiskt tycker är rätt rolig...hon skriver mycket bra saker inte bara fina uppstailade bilder...
Hon skrev idag om barn som inte får fara på en utlandsresa varje år.....men hallå...är det det som räknas....är det inte innehållet och upplevelserna på ett sommarlov...detta är inget nytt, hörde talas om det får ett tag sedan men då måste jag få kraxa....varför anses det bättre att fara utomlands till många gånger förtryckar länder....man far gladeligen till länder där hedersmord anses som okej....man far till länder där kvinnor behandlas som boskap....till länder som använder barn som mänskliga sköldar....men det är fint och lyxigt....

Om man låter sina barn semestra i Sverige eller närliggande länder så vet jag att....flickor har lika rättigheter som killar....jag stödjer ingen diktator..............etc.......

Visst är det bra för människor att se och förstå andra kulturer så det är inte det....man hinner när man blir äldre se allt detta om man vill och då väljer man själv vart man vill åka....

Det är inte så att jag inte tycker att man ska fara... utan mer som en reflektion över att barn och föräldrar mår dåligt av att inte fara utomlands en gång per år.....

Har barn ett så mycket bättre liv bara för att man åker bort eller kan det vara så att för barn så är det viktigaste att få vara med sina föräldrar?....finns det barn som väntar på att det ska bli sommar så att de får bada i sjön hemma?.....finns det barn som gillar att sitta i en båt i en svenskinsjö?....ja, jag bara undrar.....

Eller är det föräldrar som vill slå sig för bröstet och säga...jag ger mina barn en upplevelse och vi har råd....bryr sig barn vart de är på semester...???

Jag dömer ingen alla får göra vad de vill.....jag undrar har jag varit en dålig förälder som inte har satsat mycket pengar på att ge mitt barn rese upplevelser????......

Nå ja hur som helst....Ha det så gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar