jag

jag

söndag 10 juni 2012

Sommarlov...

Fast med detta väder så...nja..inget att göra åt det dock...

Fast jag ska ta sommarlov från Facebook iaf....varför det kanske någon undrar???...
Jag är som person när jag går i något så känner jag "gå all in"...känner ett inre tvång att måsta trycka på gilla knappen ett tvång att uppdatera.....jag vet man måste inte men jag är bara en sån person som måste....

När jag för 3 år sedan slutade snusa så hade jag hållit på med nikotin i 23 år...att sluta var egentligen inte svårt....men jag skaffade ett ofog..tuggummi...

Ni som aldrig rökt eller snusat kanske inte riktigt förstår min tankebana....men så här upplever jag det.....svårt=inget i munnen..borstar tänderna massor varje dag...kommer nog att nöta upp dem :))

Tuggummit blev snart mitt svar på att ha något i munnen....men som sagt jag går ju "all in"....men så är jag ju en som som när jag börja se att mitt liv styrs av saker så kan jag bli så arg....tankarna...har jag tuggummi så det räcker etc....hjärnan signalerar.....visst saknar jag något att ha i munnen men det går bättre och bättre...snart 1 vecka utan....

Nu har jag börjat känna lika inför Facebook....blev lite varse när jag ser att vid sammankomster så sitter folk och uppdaterar sig hela tiden....det vikiga håller på att vara uppdateringar....man börjar bli mer intresserad av vad andra gör än att försöka "leva" fullt ut sitt liv...

Jag är inte bättre än någon annan och jag dömer ingen men jag vill bryta mitt beteende.....
Därför tänker jag göra sommarlov på facebook....avregistrerar mig på Måndag morgon...återkommer till hösten och hoppas då att få se många härliga bilder från mina fb-vänner....jakt bilder....eller varför inte hundbilder...


Tror säkert att det blir lite konstigt men jag tänker då pröva...

Bloggen då????
Nä det är mitt skötebarn....så den fortsätter jag med....
Där kommer jag fortsättningsvis lägga ut bilder och skriva av mig lite..

Ha det så bra i detta regniga väder...
 

4 kommentarer:

  1. Jo Jag tjuvkikar ibland.. beroende kanske.
    Jag gjorde lumpen i slutet av 70-talet.
    Kanabisröken låg tät.
    Hasch, är ju samma sak. Hm..går inte in i olika konsentrationer.
    Brukar säga till alla jag möter att- Fan om man fick uppleva igen.
    Är man så gammal som en annan spelar det ju mindre roll.
    Unga ska fan inte pilla på med sånt.....nåja

    Så var det en pojkjävel i fjolsommar som stack en pipa i min mun.
    Inte var det som då…..men ändå…inte så jäkla illa heller. Fokusering.....
    Blev en hel del bilder på svampar:)
    Om du såg bloggen...
    Va ska man dra för slutsatts av det.
    Möjligen att man ska hålla sina innersta önskningar för sig själv.
    Eller också basunera ut sina önskningar och få det avklarat i att se verkligheten.
    Och stå upp för det.
    Hm.....
    Förtydligande: - Som gammal kan man ta en pipa utan att varken vilja ha mer eller skadas mer än vad man redan är korkad.
    Som ung ska man ge fan i det för att slippa bli korkad i förtid.
    /-Anders

    SvaraRadera
  2. Men det hör ju ungdomen till att testa...ibland undrar jag varför man har slutat testa massor av nya saker....är det bara för att man blivit "mogen"....feg...förståndig...ja, vad är orsaken...
    Har dock aldrig provat något sådant...
    Idag så hör det väl till att man är ute på nätet, kanske är det det nya sättet att skaffa information på..eller kanske, det är det...
    Bloggar är ju det roligaste tycker jag för de som skriver ger bort en liten del av sig själv....en djupare....på fb handlar det mycket om mat...att upphöja varandra...gulli nuttit så det står en upp i halsen...kan vara helt okej det också men just nu känns det som att jag vill vara fri det...saknar dina bilder Anders.../Sofie

    SvaraRadera
  3. Måste bara säga en sak.
    När man börjar med droger så stannar man i inteligens.
    Börjar man pilla på när man är 20 så förblir man 20.
    Inte så jäkla förståndigt.
    Men som 50-åring gör det ju inget om det bromsar:)
    /-Anders (som nu just uppstigen ska ut och ta en frukostöring)
    (saknar mina bilder själv..bloggen ligger kvar..kanske till hösten jag öppnar)

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du fick någon fisk...ska prova fiske lyckan i Bergnäsälven till helgen..../Sofie

    SvaraRadera