jag

jag

tisdag 18 november 2014

Jag undrar jag..

Idag så är det så lätt att skaffa information, bara att googla..vips så finns det massor att undersöka.

Som idag då jag letar en lite annorlunda sås till min tema middag som jag ska ha om någon vecka.
Googla orden och sen har jag massor av recept att frossa i.
Vilken fröjd det är just inom detta med matlagning, jag kan fastna i timmar och kolla in recept och skaffa mig inspiration till framtida matlagnings stunder.

Gäller även bak då främst surdegsbak. Jag har startat en ny surdeg nu på morgonen. Det blev en på råg för jag fann ett recept på en surdegs sida på facebook som gav mig inspiration.
Jag älskar doften av nybakad rågsurdegsbröd.

Jag gillar ju att testa lite nytt och blanda olika saker inom matlagning. Ger mig en enorm tillfredsställelse när jag får till det bara så där "hur smaskens som helst". Visst nu är ju smaken som baken delad och alla tycker inte som jag.
Jag behöver inte grädde i maten för att få en aha upplevelse, gillar det lite syrliga, gillar smaker, tänker på att äta det som jag mår bra av och som glädjer ögat. Låter kanske flummigt men ni som följt mig vet vad jag menar.

Igår blev det min tolkning av Chili con carne.
i min förutom köttfärs, tomatsås och bönor så stoppade jag dit, vitlök, rödlök, syltlök, champinjoner och broccoli.
Jonas äter !!
 
 

Detta är rätt mycket jag i vardagslivet. När det är fest och jag bjuder på mat så brukar jag lyxa till det lite andra råvaror och en annan finish.

På tal om inspiration man får på nätet så såg jag för någon vecka en tremänning Evelina hade gjort ett "glöggbord". Jag tänkte så trevligt.
När vi var i ett förråd för att hämta ett stort bord till mitt "hobbyrum" så såg jag detta trasiga bord bara stå där och ropa.
-Jag är ditt glöggbord!!
Jonas skruvade ihop det och jag pimpade upp det lite, ska dit lite jul saker men det får bli till advent.
Som sagt..VAR fick man inspiration förr?
(den målar skabbiga mattan i bakgrunden och för hundarna, Rocky gillar inte det hårda golvet, måste köpa lite mattor)

Ha en härlig dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar