jag

jag

fredag 28 november 2014

hur ska det gå??

Tänkte när jag styrde bilen lastad med Arro och skidorna mot Tjapps..

Ska de fungera med axeln..har mina 2 sista vintersäsonger haft ont i vänster axel..varje stavtag gjorde ont..men jag tänkte att..

Om jag inte fortsätter att röra armen så dör den och jag sakta, bit för bit..
Jag har verkligen plågat mig..

Åkte många sträckor med bara en arm som jobbade, tackar min hundar som hjälpt mig att vilja fara ut men visst har det känts.

Jag har gruvat mig lite för skidpremiären för tänk om det skulle göra ont. Vet inte vad jag skulle ha gjort då.

Där jag börjar så är det lätt nerför sen blir det någon kilometer uppför.
Nerför log jag över känslan av fart och vind, så kom uppför och till min förvåning så gjorde det inget ont. Tänkte först men jag tar nog i för lite med vänster men jag koncentrerade mig på att gå jämt med kroppen.

Ingen smärta, jag höll på att börja gråta för det är så otroligt härligt.
Den 3 September opererades jag och den 28 November åkte jag 8 km skidor.

När jag stod i spåret med Arro framför började jag tänka på alla härliga turer jag ska mot Vittjokk och i fjällen.

Jag känner mig ödmjuk mot kirurgen och sjukgymnasten Joakim på Arvidsjaurs Hälsocentral. 
Sjukgymnasten som läste mig så bra och gav mig den träning som just jag behövde.

Nu längtar jag bara tills nästa gång jag kan ställa mig på skidor igen.

 Ha en härlig dag alla ni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar