jag

jag

fredag 14 november 2014

Ljuvliga kyla!!

Tycker jag att det är....
Tog med mig Rocky på en skön promenad, vad kan vara bättre än en lång promenad direkt på morgonen,,inte mycket för mig.

Jag hade med mig ny kameran för att kolla om den klarar lite kyla, hade den i ytterfickan och det var -12 när jag klev genom ytterdörren. Inga problem vid -12 iallafall, fortsätter framöver och testar.

Lekte lite med inställningar på ljuset..tänk vad lite justering kan förändra bilden.
-12..kallt..















-12 ljuvligt..ni ser varmt o gosigt..

Helt plötsligt så så blev den bleka Novembersolen varm.







Rocky han ville INTE gå efter vägen..luktade mycket bättre mot Knivberget..han verkar vara på hugget och det är skojigt att se efter en höst fylld med sjukdomar för honom. Det var så skoj för oss då Ann tog ut honom på en runda i skogen en eftermiddag då vi var o jagade på annan ort och hon fick skjuta en kalv för honom på ett fint hundjobb. Fast roligast var det nog för Rocky. Han fick det ju bra med flera småmattar som ser till att han har det bra..






Detta var min smarriga lunch..verkligen smarrig. Tjappsar som jag är så brukar jag köpa skivrester att ha till lite av varje och denna gång så rev jag morot, äpple, fin hackade pepparsalami som var skivrest och strödde över lite pumpafrön. En lunch som mättade länge.


 Jag har börjat lite jag också. Fast det var så kallt för fingrarna att hålla i de kalla grankvistarna att det blev bara lite men jag tror att ni förstår temat. Måste och inhandla lite mera ledljusslingor. Jag gillar granris och levande ljus. Ska börja med tomtehemmet till veckan. Allt ska jag inte göra ensam när Jonas som är ledig till helgen inte har så mycket att göra så ska han få hämta lite granris så jag kan gå "all in"
 Middagen blev sweetchili marinerade kycklingsbitar som jag gjorde klar i ugnen. Lätt som en plätt och mycket godare än köpes dito. Å massor billigare.
Går mot jobbhelg, blandade känslor inför det men det brukar lösa sig när man väl är där.

Ha en härlig dag o helg

1 kommentar: