jag

jag

fredag 27 juni 2014

Att orka ...

Att orka förändra..låter ju enkelt..förändra dina vanor..ät nyttigt, motionera, sluta röka..ja listan kan göras hur lång som helst..

De gånger jag verkligen lyckats förändra då har jag oftast känt det som ett måste inom mig..sluta röka, gick bra visserligen så tog jag snus till hjälp och jag säger ärligt hade aldrig klarat det utan snusets hjälp..

Slutade snusa för 5 år sen..kände lika så inom mig så pass mycket att jag hade köpt hem nikotintuggummi för att vara beredd när mitt måste il kom..

Tror att man ska låta tanken mogna lite inom sig..man ska göra förändringen för att man verkligen vill..för mig stod hälsan som prio inte pengarna jag skulle få över.

Nu har jag en tanke inom mig vet inte om det kommer att gå hela vägen men jag provar..

Jag ska försöka att lägg om min kost..inte för att jag äter onyttigt utan för att jag inte har ett välbefinnande i kroppen..

Jag provar att ta bort all mjölmat inklusive bröd, pasta, dock så tar jag lite nyckelhåls märkta o sötade flingor till frukost filen.... Jag tar bort ris av alla de slag..jag tar bort socker och frukt..

Kvar är kött, grönsaker, bär och vissa mejerivaror...Tanken är att jag ska hålla på 1 månad först o främst...om jag blir bjuden på middag så visst äter jag det som bjuds,,det gör jag alltid..men när jag själv bestämmer så blir det så naturligt som det bara går..

Trista är detta med bröd men men var sak har sin tid..
Min obalans sitter i magen först å främst men även det övriga livet har varit tufft det senaste året,,inte bara tufft utan också underbart...mår så bra i min relation med Jonas men värk o stress har gjort att det fattas en del....jag inser också att gå på starka värktabletter behöver inte vara fel utan det ger mig lite lugn i kroppen så att jag kan slappna av lite..låter som depp..ja lite finns där men jag försöker att skapa balans i mitt liv iaf..

Nu går jag mot jobbhelg med inslag av dop på Lördag...Känns rätt skönt att ha en lång jobbhelg framför sig för då behöver jag inte fundera på vad jag ska göra..bara att sova så man orkar jobba nästa natt.

Ha en härlig helg alla ni. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar