jag

jag

tisdag 24 juni 2014

Midsommaren

Min lilla kamera tyckte att det var för kallt för att fotas med och la av när vi var på fjället...måste nog försöka köpa en ny..

En fantastisk naturnära middag blev vi bjudna på av Pelle och Inger i Mossamyran..skikrom, ren innanlår, kantareller, lingon bara några av ingredienserna ... kom av mig att fota den vackert upplagda maten..

Vi har haft en underbar mini semester helg jag och Jonas..

Skogsstjärnan.. Trientalis europaea

 Vår fina Arro verkar lukta på blommorna..utanför stugan i Saddenåive
 Filip o Diva myser en stund i gräset i Seidigava..
 Jag och mina stubbar
 Finns ingen äng med ängsblommor i Saddenåive men väl dessa vackra väldoftande blommor...Skvattram (Rhododendron tomentosum),
 Vid stugan finns en brunn som är gjord av en kallkälla, timrade väggar..
 Vi tog lite snedsprång på vägen hem..en sjö efter Mattaureälven..Pouldikats (tror inte stavningen är rätt)
 Dessa vackra småälvar eller stora bäckar
 Torde vara en rätt gammal skylt som fanns efter en av våra snedstegs vägar..
 Vacker vanskapt tall som var lämnat kvar efter avverkning.
 Här var det en fullvuxen älg som fått bli björnmat..av spillningen att dömma så var det en hona med unge som kalasat på denna.
 Björnen hade grävt en grop för att bevara köttet, såg ut som att den hade dragit upp den och lagt tillbaka den flera gånger....för många kan detta vara en grym scen men så här är det i naturen..
 Nu har jag lite kvar att jobba innan semestern..13 nätter rättare sagt..mycket har jag att planera..känns dock skoj..

Ha det så bra och var rädda om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar