jag

jag

torsdag 19 juni 2014

Oj oj oj...

Vad jag har mycket ogjort brukar jag tänka och kan stundom känna mig lite stressad..men så läste jag i min Må Bra tidning..

Tänk istället..detta o detta har jag gjort..vänd på steken och belöna dig för det du har gjort..

Tror att det ska bli mitt nya mantra..

Jag har fått vibbar att en del tycker att jag vill skryta upp mig och visa på hur duktig jag är med både mat, baka surdegsbröd, motionera hundar etc...

Men jag är inte min mening att skryta upp mig utan jag vill så gärna inspirera andra att bli så pass nyfiken att de provar..

Visst jag är hyfsad på att laga mat men det beror mest på att jag testat mig fram och att jag ÄLSKAR att äta mat..

Jag har upptäckt färska örter och det sätter igång en massa inspiration i köket..jag är tacksam att min sambo äter allt och uppskattar mina ibland udda maträtter..

Jag hoppas att jag hela mitt fortsatta liv ska få ha kvar nyfikenheten inom mig..den som driver mig att testa nya saker..

Att jag motionerar mycket beror på att jag har ett diskbråk i ländryggen som kräver ständig rörelse..så det är inte för att vara duktig..

Om jag inte hade det kanske jag mest legat och läst..

Nu packar jag för att dra till Fjälls..lääängtar..
Vi har blivit bjudna på middag i Mossamyran och det ser jag framemot..blir säkert mycket smaskens och trevligt..
Att få umgås med Ann och hennes familj är ju aldrig dumt..

Hoppas att ni får en härlig Midsommar !!

2 kommentarer:

  1. Snälla Sofie!! Nog är du väl värd att skryta över dig själv (även om det inte är ditt syfte)! Varför får vi inte klappa oss själva om axeln och tycka det vi gjort är bra? Jag tycker du är en förebild och har all anledning att vara stolt över dig själv. Ha en skön midsommar! Vi hörs!

    SvaraRadera
  2. Tack Lena! Det man tycker är skoj brukar man bli bra på..

    SvaraRadera