jag

jag

söndag 5 juni 2011

Efter stormen kom solen..

Så här kan det helt plötslig se ut..tur att det inte kom någon bil när tallarna föll..

Dessa 2 bilder är från Tjappsvägen.


E45 mellan Auktsjaur & Sandviksvägen


Så här trist blir det när det görs hygge mot hygge
Auktsjaurliden

Solen finns ju där bakom och en tur i skogen är aldrig fel.
Kängor på och en tur till mitt Braj, mitt och mitt men jag äger ca 1/2 tjärn
En vacker skogstjärn tycker jag,

Fixa gumman blev minst sagt överaskad, hon rullade sig på marken som hundar gör men hon rullade ner i tjärn med bakändan.
Det verkade på henne som hon inte fattade vad som hände.

Lite gott hade vi med oss, Ett Äpple och en bit torrkött som vi båda gillade.

Blommors namn är inte min starka sida men dessa kan jag för är det något jag gillar så är det att varva runt på en bra hjortronmyr.

För några år sedan tog vi Päijänbåten på vagnen bakom 4 hjulingen för att ha en båt i tjärnen. Minst sagt ett äventyr tog oss flera timmar hem för dragkroken på vagnen gick sönder..undrar om det är våra spår som syns i en liten myr.

Trots allt så blev det en bra dag..värken är mycket mindre och jag sov 12 timmar i natt, 1 natt till så är jag ledig 5 nätter, "big smile"

Om jag bara får vara frisk så ska jag ut med saltstenar..
Övernattning där uppe, ska bli skönt..

Ha det så bra och sköt om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar