jag

jag

söndag 19 juni 2011

Igår var igår idag är idag...

Gårdagen kan betecknas som seg..trött, tröttare, tröttast är nog närmare sanningen..med trötthet kommer, usla tankar...efter en natt med mycket sömn så ser allt mycket, mycket bättre ut..

Idag så tog jag mig en lång inlines tur,30 km Auktsjaur-Moskosel..
När man åker så länge hamnar i ett tillstånd liknande meditation..tankarna bara flödar..

Tänkte en om sommaren för 2 år sedan då jag köpte mina inlines. Fy så rädd jag var i nerförs backarna, bena darrade och jag hade nästan för lite ork i dem för att orka hålla ihop dem...vilken skillnad det är nu..älskar farten och stakar ibland nerför...ser allt som ett tecken på att jag blivit så mycket starkare och konstigt vore det ju annars..

Några ord på vägen som jag fann i Blossoms Magazine

LÄNGTA

            ÖNSKA

                        DRÖM

När man slutar längta, är det något fel
När man slutar Önska, är det inte heller bra
När man sluta drömma, sök hjälp

Jag har förnekat alla dessa "känslor" för att slippa bli besviken när inget har blivit som jag, längtat efter, önskat eller drömt om...

Nu så längtar jag..vilken berusande känsla
Nu så önskar jag...det jag vill
Nu så drömmer jag..och det är helt jävla härligt..

Ha det bra och CARPE DIEM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar